![]() |
Linda Allalprofesseur honoraire
(émérite) |
Français/English
Après une carrière de 33 ans à la Faculté de psychologie et des
sciences de l’éducation de l’Université de Genève, Linda Allal est
professeur honoraire (émérite) depuis 2006. Elle a reçu un doctorat
honoris causa de l’Université de Liège en mars 2013 pour ses travaux
scientifiques sur les relations entre apprentissage, enseignement et
évaluation en situation scolaire./After a career spanning 33 years in the Faculty of psychology and educational sciences of the University of Geneva, Linda Allal is professor emeritus since 2006. She received an honorary doctorate from the University of Liège in March 2013 for her research on the relations between learning, teaching and assessment in school settings.

Parmi ses récentes publications figurent les articles suivants :
/Her recent publications include the following articles:
- Allal, L. (2010). Assessment and the regulation of learning. In P. Peterson, E. Baker, & B. McGraw (Eds.), International encyclopedia of education. Vol. 3 (pp. 348-352). Oxford: Elsevier.
- Allal, L. (2011). Pedagogy, didactics, and the co-regulation of learning. Research Papers in Education, 26, 329-336.
- Allal, L. (2013). Teachers’ professional judgement in assessment: A cognitive act and a socially situated practice.
Assessment in Education: Principles, Policy & Practice (Special
issue : Moderation practice and teacher judgement), 20, 20-34.
(first published online in 2012: DOI:10.1080/0969594X.2012.736364)
- Allal, L. (2015). Le rôle de la co-régulation dans des activités de production textuelle, Lettrure, 3, 1-14.