Members

miri.jpeg

Marina DE SIMONE

Postdoc FNS

Pavillon Mail | office 247

phone +41 (0)22 379 07 24

email

CV - ARCHIVE OUVERTE


Publications

Actes de conférences

De Simone M. & Chaachoua H. (soumis) The transposition of counting situations in a virtual environment, Congrès ICTMT 13, 3-6 juillet, 2017, Lyon, France.

Chaachoua H. & De Simone M. (soumis) Etude comparative de deux dispositifs de manipulation tangible et virtuelle pour l’apprentissage de la numération. 44e Colloque COPIRELEM, 13-15 juin, 2017, Epinal, France.

De Simone M. (2016). The ræmotionality of a mathematics teacher explaining linear equations with Geo-Gebra, Actes du Congrès ICME13.

De Simone M. (2016). Investigating the intertwinement between the affective and cognitive dimensions of teachers : a possible way for surfacing the reasons of their decisions. Actes du Congrès CIEAEM 67, 385-392.

De Simone M. (2016) The mathematics teacher : an emotional rational being. Actes du Congrès CERME 9, 1167-1173.

De Simone M. (2014). The entanglement of rationality and emotion in mathematics teaching. Actes du Congrès PME and PME-NA 38, Vol. 6, 56-57.

Ferrara, F. & De Simone M. (2014). Using Habermas in the study of mathematics teaching : the need for a wider perspective. Actes du Congrès PME and PME-NA 38, Vol.1, 223-228.

De Simone M. & Ferrara F. (2013). Roots of algebraic thinking in young students : an exploratory study. Actes du Congrès CIEAEM 65, 362-371.

Ferrara F. & De Simone M. (2013). Inventive moments to mobilise sinusoidal functions. Actes du Congrès ICTMT 11, 131-136.

Ouvrages et chapitres d’ouvrages

De Simone M. (à paraître). The intertwinement of rationality and emotions in the mathematics teaching : a case study. Dans G. Kaiser, ICME-13, Topical Surveys, ISSN : 2366-5947, publié par Springer.

De Simone M. (2017). Disclosing the “ræmotionality” of a mathematics teacher using technology in her classroom activity. Dans G. Aldon, F. Hitt, L. Bazzini, U. Gellert (Eds.), Mathematics and Technology, Springer International Publishing, 255-284.

Mandin S., De Simone M., Soury-Lavergne S. (2017). Robot moves as tangible feedback in a mathematical game at primary school. Dans M. Merdan, W. Lepuschitz, G. Koppensteiner & R. Balogh (Eds.), Robotics in Education : Research and Practices for Robotics in STEM Education, Springer International Publishing, 245-257.

Bibbona E., Boggiatto P., Carypis E., De Simone M., Panero M., (2014) Gare e giochi matematici : studenti all’opera. A cura di : Robutti O., LEDIZIONI, ISBN : 9788867052103.

Communications

De Simone M., Guillaume L., Soury-Lavergne S., Monde numérique et monde tangible pour l’apprentissage des mathématiques. Bulletin de liaison 38, avril 2016 - CFEM.

De Simone M. Praxeologie e quadri di razionalit`a nell’avvio all’algebra mediante lo studio delle equazioni lineari. Séminaire des jeunes chercheurs, XXX Seminario Nazionale AIRDM “G. Prodi”, Rimini, janvier 2013.

De Simone M. In the Realm of Linear Equations. Quality Class au sein du Congrès CIEAEM 65, Turin, juillet 2013.