Olivia Hadjadj
Olivia Hadjadj
Assistante de recherche, DIP - Doctorante, FNS
125 A (1er étage, Pont-d'Arve)
+41 22 379 98 321
Courriel
Thèse : Elaboration d’un outil d’évaluation dynamique du langage oral – Domaines linguistiques de la narration et de la morphosyntaxe
Intérêts de recherche :
- Trouble Développemental du Langage chez l’enfant
- Evaluation dynamique
- Narration et Morphosyntaxe
- Evidence-Based-Practice en logopédie (EBP)
Formation :
- 2021 : Diplôme Universitaire – Remédiation des troubles développementaux du langage – Université de la Sorbonne, Paris
- 2019 : Certificat de Capacité d’Orthophoniste et du grade de Master 2 – mention recherche, Université de Strasbourg
Expériences :
- 2021 - : Assistante, DIP - Doctorante, FNS, Université de Genève
- 2019 - 2021 : Orthophoniste, exercice libéral, Strasbourg
Enseignements :
- 2015 - 2017 : Workshops en anglais (Lecture Critique d’Articles et discussions en anglais) - UFR de Médecine – Université de Strasbourg
Publications :
---
Thesis: Dynamic Assessment in Narratives and in Morphosyntax
Research interests:
- Developmental Language Disorder by children
- Dynamic Assessment
- Narratives and Morphosyntax
- Evidence-Based-Practice in Speech and Language Therapy
Education:
- 2021: University Diploma – Developmental Language Disorders’ remediation – Sorbonne University, Paris
- 2019: Professional Diploma and Master degree in Speech and Language Therapy – University of Strasbourg
Positions:
- 2020 - : PhD Student, University of Geneva
- 2019-2021: Speech and language therapist, Strasbourg
Teaching:
- English workshops about papers’ reading and discussions in English – Medicine School – University of Strasbourg
Publications:
Professional journal:
- Delage, H., Hadjadj, O., & Ardanouy, E. (in press, 2021). L’Evidence-Based Practice en clinique logopédique. Langage et Pratiques.
Symposium:
- Lafay, A., Osana, H. P., & Hadjadj, O. (15-16 juin 2019). The effects of detachability and countability of manipulatives on second-graders’ number knowledge. Symposium Unpacking Manipulatives: Recommendations for the Mathematics Classroom. The 2nd Mathematical Cognition and Learning Society Conference, Ottawa, Canada.