News de l'UDREM
-
Publié le
Publication | Pfarrwaller E et al.
Pfarrwaller E et al., An Expanded Conceptual Framework of Medical Students' Primary Care Career Choice. Acad Med. 2017 Apr 4
-
Publié le
Publication | Juncà GP et al.
Juncà GP et al., Team-based learning to contextualise evidence-based practice for residents. Med Educ. 2017. PubMed PMID:…
-
Publié le
Publication | Kim S et al.
Kim S et al., Individual, interpersonal, and organisational factors of healthcare conflict: A scoping review. J Interprof Care.…
-
Publié le
Publication | Blondon KS et al.
Blondon KS et al., Interprofessional collaborative reasoning by residents and nurses in internal medicine: Evidence from a…
-
Publié le
Publication | Côté L et al.
Côté L et al., Content and conceptual frameworks of psychology and social work preceptor feedback related to the educational…
-
Publié le
Publication | Boileau E et al.
Boileau E et al., Is there a way for clinical teachers to assist struggling learners? A synthetic review of the literature. Adv…
-
Publié le
Leçon de nomination | Dre Anne Baroffio "Institutional culture and medical students training: friends or foes?"
-
Publié le
Leçon inaugurale | Prof. Mathieu Nendaz: «Pourquoi la formation médicale prégraduée ne peut se passer du milieu clinique»
"Pourquoi la formation médicale prégraduée ne peut se passer du milieu clinique"
-
Publié le
Les 7 choses que vous devriez savoir sur le ... Team-Based Learning (TBL)
C’est une méthode d’apprentissage active centrée sur l’étudiant tout en étant dirigée par un professeur. Elle se pratique avec…
-
Publié le
Les 7 choses que vous devriez savoir sur … les classes inversées (flipped classroom)
La classe inversée est un modèle pédagogique où l’ordre habituel de l’enseignement frontal en classe suivi par le travail à…